Duizenden oudere alarminstallaties bij ondernemers en particulieren geven vanaf 1 april 2022 bij inbraak of brand geen alarm meer door. Op die datum staakt KPN haar ISDN-netwerk. Het ISDN-netwerk zorgt voor een doormelding naar een alarmcentrale. Dit betekent dat de bewakingsdienst of politie vanaf 1 april niet meer gealarmeerd wordt.
Informatie over de uitfasering
KPN, beveiligingsbedrijven en particuliere alarmcentrales informeren hun klanten hierover al sinds 2018. Recent heeft KPN de ISDN-verbindingen al even uitgezet om zo klanten te waarschuwen. Daar kwamen veel reacties op. Wij attenderen u er ook graag nogmaals op dat KPN haar ISDN-netwerk binnenkort daadwerkelijk gaat stopzetten.
Tips om problemen te voorkomen
1. Controleer op de KPN rekening of u gebruik maakt van ISDN.
2. Neem contact op met een gecertificeerd beveiligingsbedrijf om uw alarminstallatie aan te passen.
Heeft u toch problemen met uw alarm?
Werkt het alarm niet meer door het uitzetten van het ISDN-netwerk? Dan krijgt u vanaf 1 april een foutmelding op het display van uw alarminstallatie. Neem dan zo snel mogelijk contact opnemen met een BORG- of VEB-beveiligingsbedrijf.
Een defect alarm en uw verzekering
Een goedgekeurde alarminstallatie wordt jaarlijks door het BORG- of VEB-beveiligingsbedrijf onderhouden. In de verzekeringsvoorwaarden worden de beveiligingseisen bij diefstal omschreven. Wanneer een alarm vereist is en de doormelding van een alarm niet functioneert, voldoet u niet aan de voorwaarden. Bij diefstal is de schade in dit geval daarom niet verzekerd.
Meer informatie
Heeft u nog aanvullende vragen over dit onderwerp? Neem dan gerust contact op met Rob Verkaik. Hij is telefonisch bereikbaar op 06-48683015 of stuur een e-mail naar rverkaik@simtra.nl.
Contact
Neem gerust eens contact op met ons.
Simtra B.V.
Telefoon: 010-3412161
E-mail : info@simtra.nl
Stuur een bericht
Laat hier uw gegevens achter. We nemen zo spoedig mogelijk contact op met u.
Volg ons
Wij zijn actief op social media.
Volg ons op: